Ajánlott korosztály: 5–8. évfolyam
Tantárgyi kapcsolatok: vizuális kultúra, digitális kultúra, etika, természettudomány, biológia, földrajz
A teljes film elérhető itt (a Videotóriumon csak oktatási intézmények számára):
A film kapcsán feldolgozható témák:
- környezetvédelem
- elvárosiasodás
- erdőirtás, fakitermelés
- kapzsiság
- bűnözés, bűnüldözés
- nyomozás
- együttműködés, csapatmunka
- barátság
- megszemélyestíés
- állatmese
Feldolgozást segítő kérdések
- Milyen más nyomozós filmet, mesét ismertek?
- Hogyan jelenik meg a filmben a rendőri nyomozás?
- Melyik másik magyar animációs filmmel áll szoros rokonságban? Mondj példákat, hogy miben hasonlóak!
- Hogyan mutatja be a film a bűnözőket?
- Milyen negatív képzetek társulnak a zsiványokhoz: varangy, kígyó, szarka?
- Hogyan jelenítik meg az alkotók a városi és az erdei életet?
- Hogyan reflektál a film a környezetvédelemre, és milyen környezetvédelmi témákat vonultat fel?
- Ezeknek mi az aktualitása?
- Milyen veszélyek fenyegetik jelenleg a bolygónkat?
- Milyen természetvédelmi helyeket ismertek Magyarországon?
- Te mit teszel azért, hogy vigyázz a környezetre?
Feladatok
- A denevérhez hasonlóan próbáljatok meg ti is visszafelé beszélni!
- Találjatok ki egy titkosírást, és írjatok egy levelet egy osztálytársatoknak, majd fejtsétek meg!
- Találjatok ki magatoknak és/vagy egymásnak vicces zsiványnevet, ami ráadásul alliterál (pl: Szarka Szaniszló, Varangy Vanda, Sikló Simi). Rajzoljátok le a figurákat!