Szerző: Huber Zoltán

Találatok száma: 108

Rendezés:

Ének a búzamezőkről A bűntudat és a remény filmje, az örök újrakezdés megrendítő erejű látomása. Szőts István második és egyben utolsó nagyjátékfilmje a magyar modernizmus fontos előfutára.
Állami Áruház A dunaparti csónakházban minden nap nagy a jókedv. A Rákosi-korszak emblematikus szocialista operettje a túlzó propagandával a diktatúra hazug jelszavait leplezi le.
Gyöngyvirágtól lombhullásig Gyöngyvirágillatot lehel az erdei szél. A magyar természetfilm örök klasszikusán generációk nőttek fel. A gyönyörű képek a mai nézőt is elvarázsolják.
Budapesti tavasz Az olasz neorealizmus hatását mutató alkotás a hétköznapi emberek sorsán keresztül mutatja meg a háború borzalmait. A magyar történelmi emlékezet kiemelten fontos filmje.
A csodacsatár Ahol a foci nemzeti sorskérdés, ott bármi megtörténhet. Keleti Márton szatírája az Aranycsapat sikerei idején tomboló futballmánia és a diktatúra elé is görbe tükröt tart.
Külvárosi legenda A szűkös angyalföldi bérházban a szerelem sem jelent boldogságot. Máriássy Félix neorealista filmje egyszerre szép, hiteles és mélyen emberséges.
Csempészek A szegénység a határ mindkét oldalán egyforma. A magyar férfi és a román nő sorsa hasonló. Máriássy Félix remekműve a magyar modernizmus előfutára.
Ház a sziklák alatt Torokszorító szerelmi háromszög, kiábrándult bűnfilm és sötét pszichológiai dráma. Makk Károly görög tragédiákat idéző alkotása a magyar új hullám egyik fontos előfutára.
Kertes házak utcája Kisvárosi szerelmi háromszög a hatvanas években. Hiába az anyagi jólét, ha boldogtalan a házasság, a hétköznapok pedig üresek. Egy fullasztó életforma borongós hangulatú látlelete.
Így jöttem Vajon mennyiben vagyunk a saját sorsunk irányítói? Jancsó Miklós saját nemzedéki tapasztalatairól mesél, de ezúttal is a történetelem és az egyén viszonyrendszerét kutatja.
Szegénylegények Jancsó Miklós történelmi parabolája a hatalom és az egyén komplex viszonyát modellezi. A magyar filmtörténet mérföldköve, a modernizmus nemzetközileg elismert alapműve.
Jelenlét I, II, III. Huszonegy év fél órába sűrítve. Jancsó Miklós filmje az egykori zsinagóga és temető lassú pusztulásával a történelmi emlékezet kérdéseit vizsgálja.
Utószezon Az igazságot nem lehet elkerülni, a múlttal való szembenézés sohasem fájdalommentes. Fábri Zoltán filmjében testet ölt a háborgó lelkiismeret.
Apa Egy apa nélkül maradt fiú felnőtté válása a negyvenes-ötvenes években. Szabó István nemzedéki trilógiájának középső darabja a magyar új hullám emblematikus alkotása.
Hideg napok A magyar történelmi emlékezet kiemelten fontos filmje az 1942-es újvidéki vérengzések eseményein keresztül az egyéni felelősség kínzó kérdéseivel szembesít.
Egy őrült éjszaka A krimi, a thriller és a vígjáték műfaji elemeit keverő szatíra a szocializmus működése elé tart görbe tükröt. Méltatlanul elfeledett, feszes tempójú, különleges parabola.
Agitátorok A Tanácsköztársaság 50. évfordulójára készült provokatív filmesszé a radikális baloldaliság egyetemes kérdéseit, a forradalom természetrajzát vizsgálja.
Ismeri a szandi mandit? A burleszk és szatíra elemeit ötvöző bohókás látlelet. Az épülő szocializmus és a „modern társadalom” zsákutcáját a film ötletes képi gegekkel és finom humorral ragadja meg.
Magasiskola Látványos, természetfilmes eszközöket használó politikai parabola az ideológiai fanatizmus veszélyeiről és a diktatúrák működéséről.
Szerelem A magyar film egyik legszebb alkotása a történelmi-társadalmi érdeklődés és a szubjektív nézőpont szintézise. A szereplők intim világa a történelem viharaival dacol.
Szindbád Különleges képi világú, szabadon áramló filmköltészet. Miközben a főhős végigtekint az életén, múlt és jelen, képzelet és valóság szétválaszthatatlanul egymásba folynak.
A sípoló macskakő A vidéki építőtáborban nincs munka, mégis mindenkinek úgy kell tennie, mintha lenne értelme. A Kádár-rendszer sokáig betiltott szatirikus parabolája.
Amerikai anzix Emigráns negyvennyolcas magyar katonatisztek az amerikai polgárháborúban. Bódy Gábor különleges filmnyelvi kísérletében nem a miről, hanem a hogyan az igazán érdekes.
Jutalomutazás A dokumentarista játékfilmezés trendteremtő alapműve, a Budapesti Iskola megkerülhetetlen alkotása, a szocializmus erjedését feltáró válságfilmek ikonikus darabja.
Cséplő Gyuri Egy zalai roma fiatalember kitörési kísérletét végigkövető, hol vicces, hol torokszorító film a dokumentarista játékfilmezés kiemelkedően fontos darabja, a cigányok magyarországi helyzetének mai napig aktuális dokumentuma.
A kis Valentinó Sajátosan magyar road movie, ahol mindenki állandóan úton van, mégsem jut senki sehova. Jeles András filmje a Kádár-rendszer agóniáját és lét értelmetlenségét ragadja meg.
Égigérő fű Csak a "szép ződ gyep", az fog hiányozni! Ha füvesítésről van szó, a gangos ház lakóközössége nem ismer lehetetlent. Az egyik kedvenc ifjúsági filmünk.
A Pogány Madonna A balatoni nyárban sűrűn repkednek a poénok és a pofonok. Ötvös Csöpi, a magyar Piedone nyomoz. Kemény ökle elől nem menekülhetnek a bűnözők.
A látogatás A külföldön élő és alkotó magyar írónő hosszú évtizedek után tér vissza a szülőfalujába. A látogatás felszakítja a régi sebeket és a múlttal való szembenézésre készteti az érintetteket.
Együttélés Egy sváb lány és egy székely fiú esküvője feltépi a régi sebeket. Rómeó és Júlia a nyolcvanas évek vidéki Magyarországán, jóval pozitívabb végkifejlettel.
Eszkimó asszony fázik Abszurd szerelmi háromszög az underground zenei élet sűrűjében. Xantus János filmje az új érzékenységnek nevezett irányzat egyik alapműve és máig legnépszerűbb darabja.
Álombrigád Jeles András szürrealista szatírája a Kádár-rendszer totális csődjével szembesít. A film formabontó módon ragadja meg a munkások helyzetének keserű abszurditását.
Egészséges erotika Vetkőző nők a gyár öltözőjében és a kefír. Szigorúan rázva, nem keverve. Tímár Péter kultikussá vált alkotása groteszk bohózatba csomagolt kőkemény társadalmi szatíra.
Csók, anyu A hatalmas családi ház lassan kívülről is elkészül. Kalmárék jól boldogulnak, csak épp boldogtalanok. Keserédes életkép a Kádár-rendszer végnapjaiból.
Egy teljes nap A magyar taxisofőr szeretné balhé nélkül átvészelni a napot. Ez azonban a Kádár-rendszer végóráiban nem egyszerű. A taxisok rádiói állandóan recsegnek.
Az én XX. századom Meseszerű, filozofikus és ironikus történet két ikerlányról, akik csak külsőre hasonlítanak. Enyedi Ildikó csodálatos világsikere nagyon egyedi hangvételű darab.
Dunaszaurusz A bős-nagymarosi vízlépcső körüli vita nemcsak a környezetvédelemről szólt. Csillag Ádám dokumentumfilmje a rendszerváltás fontos mozgóképes dokumentuma.
Vattatyúk Az aranytojást tojó tyúkot felénk inkább levágják, mert valami mindig kell a bográcsba. Szőke András első filmje szórakoztató és szertelen.
Presszó A belvárosi presszó asztalánál mindenféle alak megfordul. A végig mozdulatlan kamera a kilencvenes évek végének sajátos hangulatait rögzíti.
Csinibaba Kicsit szomorkás a hangulat, de a szerelem susu bolondság. Tímár Péter örök közönségkedvence a nosztalgia mellett a hatvanas évek groteszk kétarcúságát parodizálja.
Gyökerek I–III. Bartók Béla élete és munkássága, a saját szavain és zenéjén keresztül. Gaál István három részes lírai dokumentumfilmje sallangmentes, hiteles és érzékeny portré.
Moszkva tér Csalamádés hamburger, piros Lada és találkozó a Moszkván, az óra alatt. Török Ferenc kultikussá vált generációs közérzetfilmje a rendszerváltás szubjektív lenyomata.
Hukkle A Hukkléból szinte teljesen hiányzik az emberi beszéd. Pálfi György jellegzetes életképekkel és különféle hangokkal, zörejekkel meséli el a dermesztő bűnügyi történetet.
Csendország A süketnéma gyimesi kisfiú egy fényképezőgép segítségével fedezi fel a világot. Lakatos Róbert díjnyertes dokumentumfilmje izgalmas kérdéseket boncolgat.
Sorstalanság Egy zsidó kamaszfiú az emberi történelem legsötétebb óráiban kénytelen gyorsan felnőtté válni. Kertész Imre Nobel-díjas regényének filmes adaptációja.
Fehér tenyér A fiatal tornász visszaemlékezései az elnyomás és a lázadás összefüggéseit, a kádárista múlt jelenre gyakorolt hatásait, az újrakezdés és megváltás lehetőségeit kutatja.
Pál Adrienn A magyar egészségügy bizarr atmoszférája földöntúli purgatóriummá varázsolja a túlsúlyos hősnő világát. Kocsis Ágnes filmje a saját múltunk megismerhetőségét kutatja.
VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan Az Y-generáció laza hangulatjelentése egy budapesti bölcsész útkeresésén keresztül a sodródás egyetemes életérzéséről mesél. Reisz Gábor nagy sikerű „így jöttem” filmje.
Ernelláék Farkaséknál Huszonnégy óra, egyetlen helyszín, hat szereplő. Hajdu Szabolcsék a saját lakásukon, az ismeretségi körük élettapasztalataiból forgattak sikeres független filmet.
Testről és lélekről Gyönyörű film az álmokról és két ember tétova egymásra találásáról. Enyedi Ildikó a test és lélek ellentmondásos viszonyán keresztül a szerelem törékeny csodáját mutatja meg.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem